Garantie & Reparatie

Wij geven heel graag garantie!

Want wij zijn trots op onze producten: ze zijn met zorg geselecteerd en van de allerbeste kwaliteit. Dat moet ook, want we willen dat jij lang geniet van je prachtige groendak. Daarom geven wij graag garantie, maar natuurlijk niet op alles.

Lees hieronder alles over garantie:

1. op onze sedummixmatten
2. op onze overige producten
3. op de draagconstructie van je dak
4. in geval van lekkage

 

1. Sedummixmatten
Ons sedum lichtgewichtssysteem en onze sedumtray cassettes worden voorzien van sedummixmatten. Op deze matten zitten 10 tot 12 verschillende soorten sedumplantjes. Die zijn gekweekt op Nederlandse bodem en van de allerhoogste kwaliteit.

Wij garanderen dat onze sedummixmatten altijd voor 95% begroeid zijn bij bezorging. De 5% die niet begroeid is, herken je aan wat kleine kale plekjes. Die plekjes ontstaan bij het verwerkingsproces van de plantjes op de matten. Dat hoort erbij. Maar zodra jij je mooie groendak hebt geïnstalleerd, zal je zien dat die plekjes heel snel dichtgroeien.

Het is wel belangrijk dat jij ook goed voor de plantjes zorgt. De sedumplantjes worden rechtstreeks van de kwekerij geleverd en zijn dus hartstikke vers. En dat wil je natuurlijk zo houden. Daarom is het belangrijk dat je jouw groendak op de dag van levering gelijk installeert. Lukt dat je niet, of niet helemaal? Rol de matten dan in elk geval goed uit.

Wij willen dat jij zo lang mogelijk van een prachtig groendak geniet. Daarom vertellen we je graag hoe jij je groendak het best kunt onderhouden. En als jij je aan onze richtlijnen houdt, geven we 1 jaar groeigarantie. Daar doen we niet moeilijk over. En is iets je niet helemaal duidelijk? Bel ons gerust even, want we leggen alles graag aan je uit!

2. Overige producten
Waar mensen werken, worden wel eens fouten gemaakt of gaan er dingen stuk. Dat kan natuurlijk ook gebeuren als je iets bij ons koopt. Is er iets niet naar wens of defect? Meld het dan meteen bij ons, want dan zoeken we samen met jou naar een passende oplossing.

Binnen de zichttermijn
Heb je jouw bestelling ontvangen en is er iets defect? Meld dit dat meteen en binnen de zichttermijn, want dan wordt het artikel - als dat mogelijk is - vervangen of gerepareerd.


Buiten de zichttermijn
Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Op de hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.


Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Op de hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Garantietermijn
Op alles wat je bij ons koopt, krijg je 1 jaar wettelijke garantie. Je moet dan wel een geldig aankoopbewijs kunnen laten zien en voldoen aan de voorwaarden die we hiervoor omschreven.


Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven ook garantie op de producten die zij maken. De voorwaarden van deze fabrieksgarantie, kun je altijd opvragen bij de fabrikant zelf.

Geen garantie
Wij geven geen garantie op klachten die zijn veroorzaakt door:

  • Schade veroorzaakt door mens-, dier- of natuurgeweld
  • Ondeugdelijke montage (niet volgens gebruiksaanwijzing gemonteerd)
  • Oneigenlijk gebruik en beschadiging door opzet of nalatigheid
  • Schade door slecht onderhoud en/of het gebruik van een verkeerd onderhoudsmiddel
  • Schade door buitengewoon intensief gebruik

Na de (fabrieks)garantietermijn
Als je een defect of klacht bij ons meldt met daarbij je aankoopbewijs, kunnen we bekijken welke garanties van toepassing zijn. En natuurlijk zoeken we altijd naar een passende oplossing voor je. Heb je geen recht meer op garantie? Ook dan proberen we je zo goed mogelijk te helpen. Wij werken met producten van de beste kwaliteit, maar ook die kunnen wel eens te snel stukgaan. Is het niet jouw schuld en heb je de producten normaal gebruikt? Dan helpen we je door het artikel te (laten) repareren of door het te vervangen.

Heb je het product normaal gebruikt en gedurende een redelijke tijd? Dan kunnen we je vragen om zelf een deel van de reparatie- of vervangingskosten te betalen. Doordat het defecte product wordt gerepareerd of vervangen, kun je er namelijk weer veel langer van genieten.

We doen er dus altijd zoveel mogelijk aan, om jouw klacht zo snel mogelijk en goed af te handelen.  


3. Draagconstructie dak
Wij geven geen garantie op de draagconstructie van jouw dak. We werken met sedumtray cassettes en een sedum lichtgewichtsysteem: allebei voor heel veel soorten daken geschikt, maar natuurlijk niet voor élk dak. Je kunt dat teruglezen op onze pagina met Veel Gestelde Vragen.

Je moet dus zelf controleren of de draagconstructie van jouw dak geschikt is voor een groendak. Twijfel je? Laat je dak dan inspecteren door een erkend bedrijf of dakdekker. Of bel ons even voor advies. We helpen je graag!


4. Lekkage
Een groendak heeft een positieve invloed op de levensduur van je dak: het gaat jaren langer mee. Maar dan moet je dak wel in goede conditie zijn op het moment dat je een groendak aanlegt. Laat je dak daarom altijd inspecteren door een erkend bedrijf of dakdekker. Die hebben er verstand van en kunnen uitdroging, scheuren of verouderd bitumen snel opsporen.

Geen enkel dak heeft het eeuwige leven en er kan altijd lekkage ontstaan. Daarom geven we daarop geen garantie en raden we je altijd aan om je dak regelmatig te (laten) inspecteren op defecten en om wortelwerende folie aan te brengen voordat je een groendak aanlegt.