Retourneren

Vragen over retourneren


1. Wanneer kan ik een artikel retourneren?
2. Op welke manier kan ik een artikel retourneren?
3. Worden er wederom verzendkosten berekend als ik retourneer?
4. Hoe snel en op welke manier krijg ik mijn geld terug?
5. Ik heb iets geretourneerd, wat is de status?

 

1. Wanneer kan ik een artikel retourneren?

Als klant van GroendakOnline heb je het recht om je materialen te retourneren, ook wel 'herroepen' genoemd. Zie verder op deze pagina aan welke voorwaarden je dan moet voldoen. 

Zichttermijn

Op de door jou bestelde groen dak materialen geldt een zichttermijn van 14 dagen. Dit is vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Indien mogelijk zien wij graag de ontvangstbevestiging. Zodra je de bestelling hebt ontvangen adviseren wij je direct de materialen te controleren en te beoordelen op juistheid en of het compleet is. Als dit niet zo is vragen wij je dit z.s.m. te melden zodat wij een passende oplossing kunnen aanbieden.


Te veel besteld
Indien je te veel hebt besteld gelden ook de boven, -en onderstaande voorwaarden.


Niet tevreden
Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet tevreden bent over het geleverde product, dan kun je het retourneren. Hiervoor betaal je nogmaals de transportkosten.

Artikelen mogen retour indien:

> Dit gebeurt binnen de zichttermijn van 14 dagen;
> Als het compleet en onbeschadigd is;
> In de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.
> Het om de 'onderbouw' gaat van het lichtgewicht systeem. Deze bestaat uit 2 lagen, te weten: filterfliesdoek en drainagerol. De sedummatten kunnen niet retour.  


Let op: Beplanting, in dit geval sedumplanten/sedummatten kun je niet retourneren aangezien deze zeer bedervings gevoelig zijn.

Als het langer dan 14 dagen heeft geduurd dan beschouwen wij de koopovereenkomst als definitief.
Uiteraard kun je voor meer informatie onze algemene voorwaarden raadplegen.

2. Op welke manier kan ik een artikel retourneren?
Door dit modelformulier voor herroeping in te vullen kunnen wij je retour verzoek het snelst in behandeling nemen:


Als je retouraanvraag voldoet aan de voorwaarden zullen wij contact opnemen om een retourafspraak te maken.

3. Worden er wederom verzendkosten berekend als ik retourneer?
Je krijgt het volledige bedrag teruggestort inclusief de verzendkosten. De transportkosten voor het retourhalen zijn voor je eigen rekening.

4. Hoe snel en op welke manier krijg ik mijn geld terug?
Zodra alles volgens bovenstaande voorwaarden retour is gegaan betalen wij het bedrag binnen 7 dagen terug op de bij ons bekende bankrekeningnummer. Indien dit niet het geval is vragen wij je contact op te nemen met onze klantenservice.

5. Ik heb iets geretourneerd, wat is de status?
Indien je meer wilt weten over de status van je retouropdracht, neem dan gerust contact met ons op en houd je ordernummer bij de hand.